
Zitat von
malthy
... verzichtest auf eine vierfach höhere Auflösung ... das potentielle Prellen ... habe ich Prellen nie beobachtet ... nicht Dein vorrangiges Problem war ...
Malthe, GENAU DAS ist ja das Gute hier im Forum, dass manchmal auch ein Beitrag kommt nach dem Motto "... mir fiel es nur auf".
Im Übrigen:
a) erstmal keine höhere Auflösung weil ich NACH Vorliegen der Sprungantworten
....die Dynamik des Systems besser kenne und erst danach
....die für mich optimale Auflösung wählen kann -
....- im Rahmen der Möglichkeiten.
b) siehe weiter unten (Antiprell..)
c) meine Bussole meint das es ein magnetischer Encoder ist
d) Prellen kenne ich in meinen Projekten praktisch garnicht,
....weder bei Tasten, auch nicht hier,
....habe trotzdem ne kleine Prell-Abwehr eingebaut, siehe unten und b)
... Just my two cents ...
Anyway, a lot of know how *gg*
Mein Antiprelludin:
Code:
ISR(INT0_vect) // INT0 triggert auf RISING edge =>
{ //
if (tmrE0 <= 2 ) return; // Bei zu kurzen Zeiten gleich return
Iz_diff0 = tmrE0; // Abspeichern Zeit seit dem letzten ISR-Aufruf
PHP-Code:
Von Derrill Hartley Mi, 15.Jan.2014 um 1:26
Re: What´s wrong with my pololu 29:1 Metal Gearmotor
Hello.
Thank you for your interest in our gearmotors. Our manufacturer for those motors changed the specifications without telling us about it. We are aware of the problem and are currently testing the motors and updating the website. We have also arranged with our supplier to inform us of any future changes.
For that motor we have confirmed that it is a 30:1 gear ratio as you figured out. We are sorry for any confusion this might have caused.
Please let me know if you have any additional questions.
Sincerely,
Derrill Hartley
(702) 262-6648
www.Pololu.com
..............................
Pololu Corporation
920 Pilot Rd.
Las Vegas, NV 89119
USA
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What´s wrong with my pololu 29:1 Metal Gearmotor Di, 14.Jan.2014 um 15:20
... So, for my new project I bought two of your
29:1 Metal Gearmotor 37Dx52L mm with 64 CPR Encoder, item #: 1443
from your german associate EXP Tech Meerwiesertalweg 23 D-66123 Saarbrücken. The high torque, speed sensor etc - fits really good with my target specifications.
The question (and not really problem for me) is the reduction gear ratio from this part. You specify 29:1 - - but, please check it, maybe it´s different.
My test installation (after some trouble - because the measured speed did´nt suit with my calculations based of the 29:1-value, so neiter the closed loop system nor the odometry will run exactly) :
- white line (marker) on the encoder wheel
- line on the mounting hub (item #: 1083) on the gearbox output shaft
... and then softly turning the encoder wheel. After 30 (!!) revolutions of the encoder wheel the line on the mounting hub on the gearbox output shaft reaches the exact position then bevor. 30 revolutions - not 29!
Na ja, dem "Our manufacturer ... changed the specifications" ist ja kaum mehr zuzufügen als - Eingangskontrolle >on site< kann vor Problemen bewahren. Und wenn schon nicht Eingangskontrolle, dann zumindest ein gutes Arbeitsheft ...
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